24. května 2015 v 17:42 | Marry |  Reviews
Názov: Akatsuki no Yona
Názov v znakoch: 暁のヨナ
Začiatok vysielania: 2014
Počet dielov: 24
Online: hns.moe (všetky diely s titulkami)

O čom to je?
Princezná Yona, dedička kráľovského trónu, žije pokojným životom na hrade až do svojich 16. narodenín. V deň narodenín jej láska z detstva zavraždí kráľa a prevezme so svojimi ľuďmi trón. Yona je našťastie zachránená svojim osobným strážcom Hakom a utečú spolu. Aby zachránila kráľovstvo, musí podľa veštca nájsť potomkov drakov, ktorí jej pomôžu získať naspäť kráľovský trón. Jej cesta za spravodlivosťou začína.

Opening:

Môj názor:
Pred tým, ako som si pustila prvý diel som mala menšie obavy. Nevedela som čo mám od tohto anime čakať, vlastne som si ani bližšie nezistila, o čom to je. A tak to bol tak trochu skok do neznáma. No už po prvých minútach prvého dielu som vedela, že toto anime bude absolútne bezchybné.

Na začiatku to už-už vyzeralo, že to bude uplakané anime, ktorého hlavná hrdinka mi po pár dieloch začne liezť maximálne na nervy. Áno, prvé časti boli uplakané a umrnčané, ale Yone predsa zomrel otec, takže je to pochopiteľné. Okay, plakalo sa takmer v každom diely, ale tak nejak som s Yonou súcitila. Nečakala som ako sa príbeh rozbehol a už vôbec nie, že jej tak veľmi ublíži človek, ktorého milovala (vlastne stále miluje).

Yona, Soo-won a Hak spolu trávili čas už od dectva. Kým sa Yona postupne zaľúbila do Soo-wona, Hak tajne ľúbil ju. Ale čo Soo-won? Ľúbil ju? Hm, dobrá otázka. To som sa akosi nedozvedela, pretože si od nej neustále udržiaval odstup, no a nakoniec je to predsa on, kto zabil jej otca. Počas toho, ako by mi bolo ľúto princezny a jej neopätovanej lásky, zamilovala som sa do Haka. Soo-won sa mi síce páčil, ale Hak je proste Hak.

Po tom, ako Yonin otec zomrie a ona nemá na výber a opúšťa hrad, vydáva sa spolu s Hakom hľadať štyroch "potomkov" drakov. Každý z nich má nejakú zvláštnu moc, ktorú si chce Yona vypožičať v konečnom boji o svoj domov. Osobne som mala najradšej modrého draka, ktorý mal aj svoj vlastný smutný príbeh. Všetci sa ho báli, odsudzovali ho... bolo mi ho ľúto. Aj napriek tomu, že teda nebol dva krát zhovorčivejší, obľúbila som si ho asi najviac. Samozrejme, na Haka nemá, ale spomedzi drakov mi bol najsympatickejší. A hneď po ňom nasledoval biely drak. Zelený mi pravdu povediac niekedy liezol na nervy, ale čo už, niekto zrejme musel. Najmenej obľúbený bol pre mňa žltý drak, ale pripisujem to skôr tomu, že sa v anime veľmi neobjavoval. Stretli sme sa s ním asi tak v predposlednej časti, takže veľa priestoru nedostal.

Toto anime hodnotím veľmi pozitívne. Príbeh bol zaujímavý, dobre premyslený a čo je hlavné, stále sa niečo dialo. Niekoľko krát ma dokonca chytilo za srdce a vyvolalo smútok, čí ľútosť. Ako vidíte kresba je veľmi vydarená. Vlastne, čo sa grafického spracovania týka, je to najlepšie anime, aké som dosiaľ videla. Po hudobnej stránke nemám čo vytknúť. Oba openingy sa mi páčili, aj keď prvý asi viac. Ending sa mi páčil bohužiaľ iba druhý. Páčila sa mi v ňom hlavne hudba.

Samozrejme počas pozerania iba nesmútime. Na seriály sa dá aj pekne zasmiať. Vtipné mi prišli hlavne situácie, keď si Hak doberal Yonu. Ja som s anime spokojná a dávam plný počet hviezdičiek. Dúfam len, že sa dočkáme aj druhej série. Koniec zostal priveľmi otvorený, takže očakávam, že áno. Len nech je to čo najskôr. Nemôžem sa dočkať. Anime samozrejme odporúčam pozrieť. Ak by sa aj niekomu náhodou priveľmi nepáčilo, myslím, že pozretím nič nestratí.

1 člověk ohodnotil tento článek.